Nieuws
Op deze pagina plaatsen we regelmatig een update over het project Op weg naar Weerbaarheid in Lezen (WiL).
Nieuwsbrief februari 2025
In deze nieuwsbrief kunt u een update vinden over het onderzoek, met hierin onder andere informatie over onze plannen voor het vervolg van het onderzoek.
Klik op de onderstaande link om de nieuwsbrief te lezen!
Nieuwsbrief WiL – Februari 2025
Factsheet Wetenschapscommunicatie
In de periode eind 2024 – begin 2025 hebben Bachelorstudenten Julie Tucker en Linde van Ingen het projectteam ondersteund met hun onderzoek naar wetenschapscommunicatie in onderzoek met kinderen. Ze hebben zich hierbij gericht op de vraag waar de behoeften liggen van scholen en ouders. Hiervoor hebben zij eind 2024 een vragenlijst uitgezet onder schoolmedewerkers en ouders. De factsheet met de door hen gevonden resultaten is hieronder terug te vinden.
Factsheet Testbatterij voor leesvaardigheid
Eind 2022 hebben studentassisenten Marijne Backelandt en Daniëlle Groenendijk het projectteam ondersteund met het samenstellen van betrouwbare ingekorte versies van een aantal taken uit de testbatterij. Hiervoor hebben zij gebruik gemaakt van pilotdata uit 2022.
In de factsheet is te zien waar zij naar hebben gekeken, en hoe zij dit hebben aangepakt. Deze ingekorte taken zijn opgenomen in de testbatterij voor Wave 1 van de dataverzameling die vanaf maart 2023 is gestart.
Testbatterij voor leesvaardigheid factsheet
Nieuwsbrief oktober 2023
In deze nieuwsbrief kunt u een update vinden over het onderzoek, met hierin onder andere informatie over onze plannen voor het vervolg van het onderzoek.
Klik op de onderstaande link om de nieuwsbrief te lezen!